تفاوت خودرو چینی و کره ای چیست و کدام یک برای خرید بهتر است ؟

انتخاب خودرو

تا به حال حتما شما خواسته اید که خودروی خود را عوض کنید یا یک خودروی جدید بخرید . در کشور ما متاسفانه خودرو هایی مثل بنز بی ام دبلیو یا خودرو هایی این چنین بسیار قیمت بالایی دارند . پس باید برای خرید به فکر خودرو های داخلی یا خودرو چینی یا خودرو کره ای و یا ژاپنی باشیم . البته که این خودرو ها ممکن است با هم فرق های زیادی داشته باشند . این تفاوت ها در قیمت ، ظاهر ، آپشن و … است . در ادامه به تفاوت های این خودرو ها می پردازیم ….

خودرو چینی :

امروزه در کشور ما بیش از 80 درصد کالا ها در چین تولید شده اند . این کشور یکی از بزرگ ترین صادر کننده های دنیا است . پس حتما این کشور می تواند در عرصه خودروسازی نیز به یک تولید کننده بزرگ تبدیل شود . لیست شرکت های تولید کننده خودرو چینی به شرح زیر است :
1 – شرکت صنعت خودروسازی شانگ های
2 – شرکت دانگ فنگ موتور
3 – شرکت سهامی گروه فاو
4 – گروه چانگان توموبیل
5 – گروه بایک
6 – گروه بی وای دی
7 – گروه گاک
8 – گروه جیلی
9 – گروه گریت وال
10 – گروه برلیانس انو
11 – گروه چری
12 – گروه جی ای سی موتورز
و …
این شرکت ها در چین به تولید خودرو می پردازند و شما بسیاری از این ماشین ها را می توانید ببینید . در حال حاضر در کشور ما استقبال خوبی از خودرو های چینی می شود زیرا قدرت خرید مردم کم تر شده و مردم نمی توانند ماشین های ژاپنی و یا کره ای بخرند به همین دلیل خودرو های چینی فروش خوبی در کشور ما دارند و دلیل دیگر فروش خوب آن ها این است که خودرو های داخلی از نظر کیفیت به شدت افت کرده اند پس خودرو های چینی که از نظر امنیت بهتر و آپشن های نسبتا زیادی که دارند گزینه بهتری برای خرید می باشند . شاید بگویید که حتما خودرو های چینی خودرو های پر استهلاکی هستند . اما اگر بخواهیم جانب داری را کنار بگذاریم باید بگوییم که خودرو های چینی در این چند سال پیشرفت خوبی داشته اند ولی هنوز به اندازه خودرو های ژاپنی خوب نیستند . تفاوت خودرو های چینی و کره ای در این است : خودرو های کره ای تکنولوژی بهتر ، امنیت بیشتر ، آپشن ها بیشتر و در کل یک سر و گردن از خودرو های چینی بالا تر اند . ولی باز هم باید گفت که خودرو های چینی خودرو های بدی نیستند و فقط کمی از خودرو های ژاپنی و کره ای عقب تر اند .

برای آشنایی با شرکت کیاموتورز و محصولات این کمپانی خودروسازی کلیک کن…

خودروی چینی فوتون

خودرو چینی

خودرو های کره ای :

کره جنوبی به واسطه کیا موتورز یکی از قدیمی ترین خودرو ساز های جهان است و توسط هیوندا گروپ ( هیوندا موتورز ) یکی از بزرگ ترین خودرو ساز های جهان است . از شرکت های خودرو سازی کره ای ( غیر از هیوندا موتورز و کیا موتورز ) می توان اشاره کرد به :
1 – پروتو موتورز
2 – جی ام موتورز
3 – دوو موتورز
4 – رنو سامسونگ موتورز ( شرکت خودرو سازی با شراکت سامسونگ و رنو )
5 – سانگ یانگ موتورز
شاید شما 2 یا 3 تا از این شرکت ها را نشناسید . ولی باید بدانید که خودرو های تولید شده توسط این شرکت ها کیفیت بالایی دارند و آپشن های بسیار خوبی نیز دارند . البته وقتی صحبت از ماشین های کره ای میاید در ابتدا همه به کیا موتورز و هیوندا موتورز اشاره می کنند . این شرکت های بزرگ زیر مجموعه هیوندا گروپ می باشند . هیوندا گروپ سومین شرکت خودرو سازی در بین بزرگ ترین شرکت های خودرو سازی است . درباره ماشین های این دو شرکت می توان فقط چهار کلمه گفت « بهترین ماشین های شهری » خودرو های این دو شرکت جزء بهترین ماشین ها برای کار های طولانی و کار های روزانه هستند . البته باید گفت که در ایران قیمت این ماشین ها بسیار زیاد است . شرکت هیوندا و کیا به تازگی کم کم ماشین های 2021 خود را رو نمایی می کند . تا به حال کیا اپتیما 2021 سانتافه 2021 و چند ماشین دیگر معرفی کرده . تاریخچه کیا موتورز و تاریخچه هیوندا موتورز بسیار طولانی و پر از اتفاق بوده و این اتفاقات خوب و بد این دو شرکت را قوی ساخته . البته که نباید از دیگر شرکت های کره ای غافل شد چون خودرو های سانگ یانگ و ام جی ( MG ) جزء ماشین ها خوب هستند زیرا خودرو های این دو شرکت پر از آپشن و تکنولوژی های به روز است . تفاوت خودرو های کره ای با خودرو ها چینی در تکنولوژی و هدف تولیدی این دو کشور است . چینی ها سعی می کنند که تولید انبوه و فراوان داشته باشند تا پول و سود بیشتری داشته باشند پس کیفیت ماشین ها کمی کاهش می یابد . اما کره ای ها سعی به تولید خودروی مرغوب و با تکنولوژی پیشرفته تر دارند . پس می توان گفت که چن کره ای ها به دنبال تکنولوژی پیشرفته تر هستند سعی می کنند آخرین آپشن ها را روی خودرو های خود قرار دهند در نتیجه خودرو های تولیدی کره زود تر پیشرفت می کند .

سانتافه خودرو کره ای

خودرو کره ای هیونداماشین کره ای بخریم یا چینی ؟

خب حالا می رسیم به بحث این که کدام یک را بخریم . این موضوع کاملا بستگی به شما دارد . اگر شما مبلغ ماشین را یکی از ملاک های خود قرار داده اید باید گفت که شما می توانید یک ماشین چینی با آپشن های نسبتا خوب خریداری کنید و اگر هزینه کردن جزء ملاک های شما نیست و دغدغه ای راجع به آن ندارید شما می توانید با در نظر گرفتن آپشن ها و مشخصات فنی ، یک ماشین کره ای با آپشن های فراوان تهیه کنید و از آن در کار های روزانه و مسافرت ها لذت ببرید .

برای تهیه لوازم یدکی خودروی خود از یک فروشگاه معتبر اینترنتی اینجا کلیک کنید…

سخن آخر

در آخر باید گفت که ماشین های کره ای پیشرفته تر از ماشین های چینی اند و در آینده ای نه چندان دور پیشرفت بیشتری می کنند که این اتفاق برای ماشین های چینی نیز می افتد .

اگر شما یک خودروی کیا یا هیوندا دارید می توانید قطعات یدکی آن را از سایت M2Part خریداری کنید .

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row]

[vc_row][vc_column]

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

M2PART

پاسخگویی مطمئن

پشتیبانی سریع

ارسال سریع

ارسال سریع به تمام نقاط ایران

M2PART

پرداخت آسان

پرداخت به صورت کارت به کارت

گارانتی اصالت کالا

تضمین اورجینال بودن قطعات

تنوع قطعات

مجموعه قطعات اورجینال

m2part

ثبت نام و خرید آسان

رضایت 100% پس ازخرید

تنوع برند های مختلف

برندهای معتبر کره ای

جنیون پارت

GENUINE PART

MOBIS

موبیز

MOBIS

MANDO

ماندو

MANDO

سی تی آر

CTR

گلاویز

GLOVIS

HCC

اچ سی سی

HCC

دوون

DOOWON

ILJIN

ایلجین

ILJIN

PARTS-MALL

پارتس مال

PARTS MALL

[/vc_column][/vc_row]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من